Categoria media funcționează în parametrii specifici ai comunicării. Este un domeniu pretențios, cuprinzător și soliciant pentru cultivatorul de informație. Zilnic apar mii de comunicate care aduc cu ele un anumit tip de informație. Tipul de comunicat media este un anunț care caută să atragă acoperirea ariei de interes. Poate fi de mai multe tipuri: de informare, de răspuns, de invitație etc.

Pentru ca mesajul unui comunicat, indiferent de natura lui, să poată ajunge la destinația corespunzătoare, trebuie să treacă prin anumite filtre ale înțelegerii tipului de conținut care se dorește a fi livrat. Ce anume dorești să comunici? Care e interesul din spatele acțiunii tale? Cui dorești să te adresezi?

Ca în orice context care implică comunicarea scrisă, originalitatea nu trebuie să lipseasă din cadrul comunicării media. Înainte de toate, mesajul tău reprezintă ceva: un brand, un tip de serviciu, o persoană, o prezentare de activități, un produs etc. Ceva particular care te definește.

Amprenta particulartății, a ceea ce reprezinți, trebuie să existe și în tipul de conținut. Nu se recomandă crearea de disonanțe cognitive în rândul publicului între mesaj și emițător.

Odată asumat criteriul originalității, important e definitivarea obiectivului. Scopul pentru care livrezi. Scopul determină acțiunea și targhetează categoria publicului. Astfel eviți greșeala de a transmite mesajul în categorii care nu îi corespund. Este important de reținut faptul că tipul de comunicare media este de caracter strict informativ.

Dezavantajele întocmirii unui comunicat care depășește aria de interes sunt destul de evidente: pierderea de resurse materiale sau relaționate cu timpul, lipsă feedback relevant, pierderea interesului și a credibilității față de activitățile tale.

Este nevoie de segmentarea publicului țintă și secvențialitatea mesajului în cadre concise și la obiect. Conținutul trebuie să fie real și să nu divagheze de la subiect. O simplă abatere de la tema prezentării poate duce la pierderea legăturilor externe dintre participanții la tipul de comunicare media.

Formatul unui comunicat se recomandă a fi unul cât mai scurt. Echivalentul unei pagini. Sunt necesare paragrafe introductive, de sinteză, mesaj care să captiveze atenția, date tehnice referitoare la comunicator etc.

Nu uita! Construiește-ți mesajul pe înțelesul cui te ascultă. Esențial este captarea esenței conținutului de către receptor. Nu evidențierea creatorului.

Comunicare